معرفی انیمیشن | در مسیر باران
  • کد مطالب: ۱۶۷۴۱۷
  • /
  • ۲۲ خرداد‌ماه ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۷

معرفی انیمیشن | در مسیر باران

روایات بسیاری وجود دارد درباره‌ی اینکه در زمان خلافت امام رضا(ع) خشک‌سالی و قحطی بر سرزمین حکم‌فرما بوده و امام از خداوند خواسته است باران رحمت را بر سر شهر بریزاند.

عاطفه جوینی - احتمالا درباره‌ی ماجرای امام رضا(ع) و نماز باران چیزهایی شنیده‌اید. روایات بسیاری وجود دارد درباره‌ی اینکه در زمان خلافت امام رضا(ع) خشک‌سالی و قحطی بر سرزمین حکم‌فرما بوده و امام از خداوند خواسته است باران رحمت را بر سر شهر فرو ببارد.

پس از چندی، یازده ابر در آسمان پدید می‌آید که هرکدام به یک سرزمین می‌رود و بارش را در آنجا آغاز می‌کند.

جدا از این روایت، حکایات دیگری هم به امام رضا(ع) منسوب شده است که روزی ایشان به همراه یارانش از خانه بیرون زده بود و به یاران می‌گوید: «لباس بارانی خود را بردارید زیرا تا چند ساعت دیگر رحمت خدا بر ما خواهد بارید.» و چنین می‌شود.

این روایات که برخی‌شان از کتاب مستدرک عوالم‌العلوم گرفته شده‌اند، همگی، دال بر این است که امام هشتم شیعیان در زندگانی خود روایات زیادی در ارتباط با باران تجربه کرده است.

انیمیشن «در مسیر باران» حکایت مردی است به نام ریان که به همراه همسرش، محبوبه، و بچه‌هایشان درگیر خشک‌سالی وحشتناکی شده‌اند.

ریان که کار و زندگی‌اش با باغ و زمین می‌گذرد، شغل و معیشت خود را در خطر می‌بیند و تصمیم می‌گیرد در حرفه و شهر دیگری سرمایه‌گذاری کند. مقصد ریان مرو است، جایی که مولای او امام‌رضا(ع) هم زندگی می‌کند.

 

نام انیمیشن:
در مسیر باران

تاریخ انتشار:
۱۳۹۶

زمان:
۶۵ دقیقه

کارگردان:
حامد کاتبی

شرکت تولیدکننده:
بنیان‌فیلم

تهیه و تولید:
مؤسسه‌ی آفرینش‌های هنری
آستان قدس رضوی

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.